راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

یخچال‌ها همیشه به‌عنوان غول‌های بزرگ و جعبه‌های هیجان‌انگیز خوراکی‌ها در آشپزخانه‌های ما زندگی می‌کنند. در گذشته خرید یکی از آن‌ها خیلی ساده بود. اما حالا زمانه عوض شده، پیشگامان صنعت طی صد سال گذشته در رقابتی شدید با یگدیگر بودند و تمرکز فزاینده بر روی خانه‌های هوشمند، تولیدکنندگان را مجبور کرده است تا خلاقانه‌تر عمل کنند.

 

راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

 

انتخاب یخچال مناسب تصمیمی مهم است زیرا یک وسیله مرکزی در خانه محسوب می‌شود و در خدمت حفظ مواد غذایی و نوشیدنی عمل می‌کند.

 

در مجله آنلاین انتخاب من در راهنمای خرید یخچال فریزر طیف وسیعی از عوامل ضروری، از اندازه و ظرفیت گرفته تا بهره‌وری انرژی و ویژگی‌ها و هر آنچه باید قبل از خرید انواع یخچال فریزر بدانید را با هم بررسی خواهیم کرد تا امکان تصمیمی آگاهانه‌تر برای شما فراهم شود.

 

  • انواع یخچال

یخچال ساید بای ساید

یخچال فریزر بالا و پایین

یخچال فریزر دوقلو

یخچال‌های درب فرانسوی

  • چگونه یخچال مناسب را انتخاب کنیم؟
  • چگونه از یخچال نگهداری کنیم؟
  • ‌محبوب‌ترین یخچال‌های اسنوا و دوو
  • قیمت یخچال دوو و اسنوا

 

انواع یخچال چیست؟

یخچال‌های ساید بای ساید یکی از محبوب‌ترین مدل‌ها در بین خانواده‌های ایرانی هستند. در یخچال‌های ساید فریزر در سمت چپ و یخچال در سمت راست قرار دارد. یکی از ویژگی‌های حائز اهمیت در این یخچال‌ها دسترسی آسان به هر دو طرف است با توجه به این مورد اگر خانه یا بچه‌های پرمشغله‌ای دارید، گزینه‌هایی که دسترسی آسان را به شما می‌دهد، مانند یخچال‌هایی از برند اسنوا و دوو انتخابی مناسب برای شما هستند. عرض این مدل از ۸۴ تا ۹۲ سانتی‌متر است و تا حدود ۷۹۳ لیتر ظرفیت ذخیره‌سازی دارد اما تنها حدود ۷۰ درصد آن قابل استفاده است.  یخچال و فریزر ساید بای ساید هوشمند دوو مدل DSI-3445  با طراحی زیبا و مدرن، و همچنین با بهره‌مندی از فناوری‌های جدید، برای خانواده‌های پرجمعیت ایده‌آل است. این مدل با ظرفیت 34 فوت، فضای کافی برای ذخیره‌سازی مواد غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

علاوه‌براین یخچال‌های ساید بای ساید از ویژگی‌های مشابه موجود در یخچال‌های درب فرانسوی برخوردار هستند.

 

یخچال‌ فریزر بالا دارای فریزر در بالا و یخچال تک دری در پایین است که دسترسی به فریزر را آسان تر می‌کند.

یخچال‌های فریزر پایین دارای یک یخچال تک دری در بالا و یک کشوی فریزر در قسمت پایین  هستند.

محفظه یخچال در این مدل ها در دسترس تر است. عرض این یخچال‌ها از ۶۱ تا ۹۲ سانتی‌متر و ظرفیت آن‌ها  تقریبا ۸۴۹ لیتر است. یخچال فریزر بالا اسنوا مدل SN3-2327 با ظرفیت 27 فوت و طراحی زیبا و مدرن، می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای خانواده‌های متوسط باشد.

راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

هر دو مدل فریزر بالا و پایین از نظر ویژگی‌ها سبک‌تر و از نظر اندازه کوچکتر از مدل‌های درب فرانسوی و ساید بای ساید هستند.

 

اگر شما خانواده‌ای پرجمعیت دارید و مواد غذایی زیادی تهیه می‌کنید یخچال‌های دوقلو بهترین گزینه برای شما هستند. تفاوت این یخچال‌ها با مدل‌های ساید بای ساید در اندازه و عرض آنهاست.  مدل‌های دوقلو حجم و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانند تمام نیازهای یک خانواده پرجمعیت ایرانی را فراهم کنند. یخچال‌های دوقلو دارای دو بخش مجزا یخچال و فریزر هستند همین امر موجب راحتی بیشتر در حمل و نقل آن‌ها شده است. یخچال و فریزر دو قلو اسنوا مدل SN5-1219GW/SN6-1219GW یکی از محصولات باکیفیت و مدرن اسنوا است. این دستگاه به دریچه گردش هوای چندگانه مجهز شده است که مواد غذایی داخل یخچال تازه می‌ماند.

 راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

  • یخچال درب فرانسوی

یخچال‌های درب فرانسوی، مواد غذایی تازه یخچال را در قسمت بالا و اقلام فریزر را در قسمت پایین نگهداری می‌کنند. در این یخچال‌ها محفظه بالا با دو در باز می شود و فریزر نیز به‌صورت کشو در پایین قرار دارد. عرض یخچال‌های درب فرانسوی معمولا از ۷۱ تا ۹۱ سانتی‌متر و میانگین فضای قابل استفاده برای این مدل ۴۸۱ لیتر است.

 

راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

 

 

چگونه یخچال مناسب انتخاب کنیم؟ مهم ترین نکات در انتخاب یخچال فریزر کدام است؟

 

مرحله 1:  قبل از خرید یخچال، فضای آشپزخانه و چیدمان آن را در نظر بگیرید.

 

 

راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

 

 

یخچال باید مناسب با فضای آشپزخانه باشد. قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات زیر را در دسترس دارید:

 

  • اندازه گیری عرض، ارتفاع و عمق فضایی که قصد دارید یخچال جدید را در آن نصب کنید.
  • مقدار فضای مورد نیاز برای باز کردن راحت درب و کشوهای یخچال را در نظر بگیرید.
  • فاصله یخچال تا سایر لوازم آشپزخانه نیز گزینه‌ای قابل توجه است.
  • همچنین باید در نظر بگیرید که آیا یخچالی با عمق استاندارد می‌خواهید یا با عمق معکوس. یخچال‌های با عمق استاندارد جلوتر از پیشخوان‌ قرار می‌گیرند، در حالی که گزینه‌های ضدعمق در هر سبکی تقریباً همسطح هستند.

 

مرحله 2: سبک و پیکربندی یخچال خود را انتخاب کنید.

 

اقلام تازه و منجمد مورد علاقه خود را به همان صورتی که دوست دارید با سبک و پیکربندی مناسب یخچال برای خانواده خود سازماندهی و ذخیره کنید. آگاهی بیشتر درباره یخچال‌های درب فرانسوی، یخچال‌های ساید بای ساید ، یخچال‌های فریزر بالا یا پایین، یخچال‌های دوقلو یا مدل‌های تخصصی یخچال موجب راحتی بیشتر در انتخاب مدل مناسب برای خانه و خانواده شما می‌شود.

 

مرحله 3: سبک غذایی خانواده خود را در نظر بگیرید.

 

برای خرید فریزر مناسب خانه خود باید ابتدا به چند سوال پاسخ دهید: آیا شما تمایل به خرید مواد غذایی در حجم‌های بالا و ذخیره آن‌ها در فریزر دارید؟ یا ترجیع میدید مواد غذایی را هرچند روز یکبار و در اندازه کمتر تهیه کنید؟ آیا شما به‌طور روزانه آشپزی می‌کنید یا برای کل هفته وعده‌های غذایی را آماده می‌کنید؟

اگر شما مواد غذایی را ذخیره‌ می‌کنید باید یخچالی با فریزر بزرگ‌تر تهیه کنید و اگر شما تمایل به مصرف مواد غذایی تازه‌تر دارید فریزر بزرگ عملا برای شما غیر ضروری است و موجب اشغال فضای آشپزخانه و مصرف انرژی بیشتر برای شما می‌شود. اگر خوانواده‌ای دارید که طرفدار نوشیدنی هستند یخچالی با فضای کافی برای بطری و نوشیدنی تهیه کنید. با در نظر گرفتن موارد این‌چنینی می‌توانید یخچالی که به معیارها و عادات غذایی و سبک زندگی شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید.

 

چگونه از یخچال نگهداری کنیم؟

 

نگهداری صحیح از یخچال می‌تواند طول عمر آن را افزایش دهد، ایمنی مواد غذایی را تضمین و مصرف انرژی را کنترل کند. در اینجا چند نکته در مورد نحوه نگهداری از یخچال را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

 

راهنمای خرید یخچال فریزر + معرفی محبوب ‌ترین مدل‌‌ها

 

  • نظافت منظم یخچال:

ماهی یکبار داخل یخچال را خالی و تمیز کنید.
قفسه‌ها و کشو را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

  • دمای یخچال را بین 3 و 5 درجه سانتی‌گراد و فریزر را در دمای 18 درجه سانتی‌گراد نگه دارید.
  • درزگیرهای درب را به طور منظم تمیز کنید تا از تجمع کثیفی‌هایی که می‌تواند بر روی کارایی درب‌ها تاثیر بگذارد جلوگیری کنید.
  • یخچال را برای تهویه بهتر در فاصله چند سانتی‌متری از دیوارها و سایر وسایل قرار دهید.
  • برای حفظ جریان هوای مناسب، دریچه‌های هوای داخل یخچال یا فریزر را مسدود نکنید.
  • قبل از تمیز کردن، یخچال را از برق بکشید.
  • گوشت خام و غذاهای دریایی را در ظروف ضد نشت در قفسه‌های پایینی نگهداری کنید تا از آلودگی متقاطع جلوگیری کنید.
  • اقلام تاریخ مصرف گذشته را برای جلوگیری از بو و آلودگی بردارید.
  • برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفظ دما تا حد امکان درب یخچال را بسته نگه دارید.

 

‌محبوب‌ترین یخچال‌های اسنوا و دوو

 

قیمت یخچال و فریز  دوو و اسنوا

 

یخچال‌های دوو و اسنوا با قیمت‌های متنوع‌ در سایت انتخاب من قابل مشاهده هستند. قیمت یخچال‌ها به عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد، ظرفیت، اندازه، گنجایش، تکنولوژی‌های به کار برده شده بستگی دارد. تکنولوژی‌هایی مانند نمایشگر لمسی، تصفیه هوا، سنسور هوشمند حرکتی، یخساز، سامانه سرمایش هوشمند، خنک کننده‌های پیشرفته، بوزدایی، قابلیت اتصال به اینترنت و ... بستگی دارد.

انتخاب من به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی مدل‌ها با بالاترین امتیاز را متناسب با فضای خود مشاهده و بررسی کنید. همچنین طیف گسترده‌ای از بهترین برندها برای راحتی هرچه بیشتر در دسترش شما قرار داده شده است.

 

ارزان ‌ترین یخچال‌ های اسنوا و دوو: یخچال زیر 35 میلیون تومان:

 

جدیدترین مدل‌های یخچال و فریزر

 

قیمت روز انواع یخچال و فریزر

برای مشاهده قیمت روز یخچال فریزر از بهترین برندهای ایرانی به سایت انتخاب من مراجعه کنید.